Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Ursus m. st. Warszawy jest jednostką budżetową miasta stołecznego Warszawy, utworzoną do obsługi finansowo-księgowej i administracyjnej szkół i placówek oświatowych funkcjonujących na obszarze Dzielnicy Ursus m. st. Warszawy.
Do zadań Biura należy m.in.
- opracowywanie na wniosek dyrektorów szkół i placówek oświatowych projektów planów finansowych oraz ich zmian,
- prowadzenie rachunkowości zgodnie z przyjętymi zasadami rachunkowości,
- organizowanie wypłat wynagrodzeń i innych należności dla pracowników zatrudnionych w szkołach i palcówkach oświatowych,
- zapewnienie obsługi prawnej.
Biuro realizuje zadania na podstawie zawartych porozumień z dyrektorami szkół i placówek oświatowych obsługiwanych przez Biuro.
Biuro prowadzi dokumentację finansową, organizacyjną i archiwalną zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Statut Dzielnicowego Biura Finansów Oświaty Ursus m.st. Warszawy Statut (format PDF)